søndag 25. mars 2012

Politiet,politiet de gjør så godt de kan.........


Var på besøk i gamlelandet i helgen,burde skjønt at det var noe på gang! Dro nedover lørdag morgen,ble stoppet i promillekontroll rett borti gata der jeg bor.Selvfølgelig kunne jeg kjøre videre.
På tur til gamlelandet diskuterte madammen,den minste med rykende ferskt førerkort,Tarzan og jeg prikker på førerkortet,hva man kan kjøre med klasse B førerkort.
Etter mammas deilige vafler bar turen hjem til OL-byen,om noe fort,ihvertfall opp Lygna-bakkene,Onkel Politi kjøpte ikke unnskyldningen min om at jeg måtte forte meg hjem for å se på Tippeliga-premieren,men det skal Onkel P ha;han var hyggelig mot Prestkvern,som han så høfflig kalte meg,hvorpå han sitat sa;Jeg går i bilen å skriver ut en "sur enn" til deg.
Fikk tre prikker med på kjøpet!
Benyttet sjansen til å sløse bort litt av tiden hans,slik at vi fikk avklart hva vi kan kjøre med klasse B førerkort.
Trøsten var at Enga tok 3poeng og jeg fikk meg en dyrkjøpt lærepenge.
Vi fikk ihvertfall sett nøye på det vakre landskapet på vei hjem,for Prestkvern kjørte fartsgrensa;o)

1 kommentar:

  1. Må kjøre som folk......ikke i en viss fart så fæl ;o)

    SvarSlett